Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av 9manader - 28 oktober 2008 22:13


18 dagar kvar till den beräknade dagen

- söndag 16 november -

Spännande att se när den lille behagar komma !!!


 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Status: Inget nytt! Mensvärk och starka sammandragningar till och från.

Så kan det ju hålla på i veckor.... Fogarna gör ONT och det har blivit tyngre neråt. Bebisen kanske borrat ner sig och fixerats!? Man kan ju hoppas!!!



Av 9manader - 28 oktober 2008 12:19


Idag har jag anmält uttag av föräldrapenning för första perioden 081027-081120 - ÄNTLIGEN pengar !!!


                 


Vi får se sen hur vi har tänkt lägga upp det hela längre fram... Vi har inte bestämt något ännu hur länge vi ska vara hemma eller hur vi ska dela upp föräldraledigheten mellan oss mer än att vi ska det på det ena eller det andra sättet.

Jag kommer nog att ta ut ca 5 föräldradagar i veckan och på så sätt få MER i inkomst än mitt vanliga CSN-medel = skönt :)


Anledningen till att vi inte planerat närmre är att vi inte vet hur det kommer att bli med saker och ting längre fram och jag orkar faktiskt inte stressa mig in i det just nu känner jag. Lugn och ro nu först.

Jag har en kurs kvar på min utbildning som jag inte vet exakt när jag kommer att läsa in och om jag eventuellt kan göra det på distans. Sen behöver vi flytta och det vore ju bra om vi visste lite mer om när, hur och var innan jag ska söka jobb och skola in "bebisen" på förskolan, så att vi kanske kan få till allt så smidigt som möjligt då. Men det återstår att se.... Först och främst ska bebisen iallafall komma ut och förhoppningsvis vara frisk och kry - sen kan vi börja planera inför kommande steg...


Ovido - Quiz & Flashcards