Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av 9manader - 21 oktober 2008 09:01


Igår eftermiddag fick jag en liten blödning, eller snarare lite rosafärgat slem (trevliga detaljer ja;). Efter det fick jag ganska mycket starka sammandragningar (mer än vanligt) men sen återgick allt till det vanliga... Jag avvaktar angående det hela, det var ju så lite... kommer det mer får jag väl ringa och rådfråga barnmorskan eller förlossningen.

Kan det har vart en sk. teckningsblödning!? Jag är ju inte ett dugg inställd på att föda barn än på ett par veckor så jag vart naturligtvis supernervös! Hoppas det bara var ett litet "wake up call" från bebisen i magen att jag nu kanske ska börja ställa in mig på det kommande :)


Teckningsblödning är ett blodblandat slem som kan vara tecken på att förlossningen är på gång, men behöver inte vara det - det kan vara flera dagar kvar och en del får ingen teckningsblödning innan. Man ska ändå alltid kontakta förlossningsmottagningen vid varje blödning eftersom det ibland kan vara tecken på att något inte står rätt till.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Teckningsbl%C3%B6dning

Ovido - Quiz & Flashcards