Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av 9manader - 22 oktober 2008 14:21


Jag är ett packningsfreak och packar alltid för mycket. Men jag hatar att missa något så hellre för mycket än för lite;) Den här gången kanske man inte ens hinner in innan ungen är ute eller att man blir utslängd strax efter ihoplappningen;) Men det gäller att vara förberedd :)

Här kommer en liten lista för att jag själv ska få överblick. Måste köpa och leta fram en hel del saker.


* MVC- journal
* Legitimation & patientbricka


* Kamera + laddare - Kameran används daligen så en får vänta
* Radio/CD + eventuella skivor
* Böcker och eventuella tidningar -
Införskaffa!
* Anteckningsblock och penna
* Vetekudden -
Måste leta efter den!
* Pengar till parkering och eventuell fika
* Godis, frukt och dricka
- Köpa hem
* Kortlek

* Mjuka kläder till mig + ombyte
* Tofflor
* Trosor & amnings bh:ar
* Strumpor

* Glasögon
* Mobiltelefon
* Öronproppar
- köpa

* Tandborste + tandkräm
* Hudvård och sånt
- Hittade ett praktiskt litet resekitt!
* Hårborste + gummisnodd
* Lypsyl
*
Bindor
* Amningsinlägg

* Babyskydd
- Måste låna ev en kompis
* Kläder till bebis + ombyte
* Filt
- Ner och riva i källarn
* Ytterkläder + mössa

*Övrigt: Om E vill ha med något särskillt....


Tänkte att blivande storebror skulle få köpa en liten pressent till bebisen och att vi köper en liten till storebror från bebisen så kan de byta vid första mötet :)


Av 9manader - 22 oktober 2008 14:06


Idag har jag skrivit en lista och påbörjat packningen av BB-väskan så den står klar eller nästintill när det väl är dax...


                                             


När vi skulle åka in till förlossningen förra gången vart det lite kaosartat. Inte bråttom på något sätt eftersom jag inte ens hade värkar, men vattnet gick. Vi drabbades båda två av någon slags nervositetschock Jag började plötsligt gråta hejdlöst och frossa och vart yr och snurrig och kunde inte ta mig för ett dugg - inte ens ringa förlossningen! Sambon fick världens magknip och vart sittandes på toan *asg*. Efter mycket om och men kunde jag ringa in med en mycket darrig stämma. Vi var välkomna in på kontroll. (Jag visste att vi inte skulle bli hemskickade eftersom jag misstänkt sipprande vatten i flera dygn). Som tur var hade jag skrivit ner allt vi skulle packa på en lapp så vi kunde enkelt läsa inantill vad vi skulle ta med oss. Det var tur, annars tror jag vi hade åkt utan någon packning för vi båda fick verkligen totalblackout av tredje graden och det hade vi nog inte räknat med. Hahaha....


                                                 




Av 9manader - 22 oktober 2008 10:07


Inget mer blod eller rosafärgat slem, däremot vanligt slem. Förmodligen slemproppen. Varje morgon när jag vaknar har jag ganska stark mensvärk och när jag går upp på toan har det nästan alltid kommit slem i samband. Jag har fått mer sammandragningar och många är riktigt starka, tillräckligt för att jag ska behöva stanna upp, men de är inte onda! Så det gör väl ingen nytta!?......


När jag tittar tillbaka i min graviditetsdagbok från då jag väntade sonen var det precis så här innan allt satte igång. Men det höll ju på under ett par veckor så det lär det ju göra nu med;)


Vecka 36: "Jag känner mer av sammandragningar nu, de gör inte ont men de är hårdare nu och kommer mer ofta.
Vissa dagar känner jag som en lätt molande mensvärk också.
Pirrningar och stötar känns ner mot underlivet jag tror det är bebisen som fixeras."
Så har jag kännt under ett par veckor nu.


Vecka 37: "Det stretar och drar i magen, sammandragningarna känns tydligt. Även tyngd och press neråt mot höfter, fogar och underlivet känns ibland rejalt ont så att det är svårt att gå.
Återkommande under dagarna kommer det jag tror är förvärkar, känns som lättare mensvärk men kommer inta alltid i samband med sammandragningar så kanske det ska vara?
Det sticker och drar också i underlivet som nålar och annat.
Livmodern gör sig kanske redo och mjukas upp? jag blir nästan nervös.... men glad
." Samma här, det här har jag också upplevt under de senaste veckan/orna.


Vecka 38: "Slemproppen har förresten börjat lossna och har så gjort vid flera tillfällen nu under ett par dagar. (Ursäkta detaljerna men...) Massor av otäckt slem likt äggvita men mer ogenomskinligt i färgen typ gult har kommit ut, i samband med detta har jag också haft molande mensvärk ganska mycket. Dett har vart tidigt på mornarna, starkare sammandragningar känner jag av dygnet runt särskillt då jag håller igång.


Vecka 39: "Jag känner rätt starka sammandragningar flera gånger om dagen och mensvärksmolande till och från och ibland kombinerat.
Slem kommer fortfarande ut till och från men är nu mycket tunnare
."

Det är väl ungefär här jag befinner mig nu... Men vem har sagt att det kommer att bli som sist!? Men det är ju lite spännande att jämföra :) 


Några dagar efter att jag skrev det sista inlägget gick vattnet hemma (sipprade). Det ska bli spännande att se hur det börjar denna gången!!!




 





 

Ovido - Quiz & Flashcards