Alla inlägg under januari 2008

Av 9manader - 31 januari 2008 15:16




Dagarna går fort, alldelles för fort ibland, jag hinner inte allt jag borde trots att jag har mycket egentid. Eftersom jag är student så har jag mycket "hemmatid" dvs hemstudier, icke schemalagd tid, vilket gör att jag att jag är hemma mycket om dagarna. Jag har lite föreläsningar och seminarier vid ett par tillfällen i veckan men mycket tid hemma, framför datorn blir det - pluggandes. Jag har hittat en perfekt studieteknik som går ut på att läsa ca 30minuter och sen få ca 10minuters fritid. Dessa 10minuter går ofta till att surfa runt på olika roliga sidor. Det blir mycket coola barngrejer i form av inredning, shopping och annat skoj. En och annan blogg också hinner jag med ibland innan det är dags att återvända ner i studentlitteraturens värld.

Mitt senaste projekt är att leta efter en doppressent till min bästa väns dotter. Jag har fastnat för denna sidan, http://www.isa.nu/  då jag tycker den har många fina tavlor i min (våran) smak. Jag hoppas lilltjejjen blir glad för tavlan hon kommer att få :)


Detta motiv fast i fägerna rosa/grön.

[www.isa.nu]



Av 9manader - 29 januari 2008 12:13



Jag är nu på dag 22 i menscykeln som brukar vara omkring 30 dagar.

Jag förväntas få mens någongång nästa vecka, alltså v.6, omkring 4-10/2.

Då kan vi börja!!! Ja det tar ju några veckor till ägglossning också;)

Men så tidigast så blir det bebis i november 2008 alltså :) Vilken mysig höst det skulle bli, något som verkligen skulle ljusa upp den gråa novemberstämningen.

Av 9manader - 28 januari 2008 15:05




Okej nu är år 2008 här.

Ett nytt år med dess nya möjligheter och upplevelser är framför oss.

Vad vill jag då att detta år ska innehålla?

Högst på önskelistan i år är en bebis, ett till barn, ett syskon till E <3

Tiden är nu kommen och det är dags att börja producera;) !!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards