Alla inlägg under februari 2008

Av 9manader - 28 februari 2008 14:19



Idag känner jag lite molvärk igen, det spänner och drar i livmodern.

Det har inte kommit mer blod. Jag har inga andra direkta känningar av vare sig det ena eller andra, ngt ömmande bröst men det kan ju säkert vara pms också. Mensen ska iallafall komma någongång nästa vecka. Jag brukar ha en cykel på ca 30 dagar men OM det nu skulle vara så att jag var(är) gravid så hade jag äl på dag 10-11 istället för dag 15-17 som jag annars brukar. Då kan man nog också förvänta sig att mensen kommer ett par dagar innan 30:e dagen. Jag väntar...

Av 9manader - 27 februari 2008 18:58



Blödningen igår varade bara en kort stund. Idag har bara rester av den kommit ut, inget mera blod. Strax efter det att jag kände sticket och att blödningen kom så kände jag stickningar och ömhet i livmodertrakten under hela kvällen och natten tills idag.
Idag känns det bättre men jag känner mindre av de symptom jag hade också. Först nu på kvällen så har jag kännt av lite molande igen.

Jag vet ingenting och tror ingenting än så länge jag väntar och ser vad som händer. Ska mensen komma nästa vecka eller inte??? Det är frågan.

Av 9manader - 26 februari 2008 20:14



Jahap blödning då. Surt men så är livet ibland :(

Jag har ju haft symptom sedan sist med molvärk i livmodern, stickningar och hugg i ligamenten och en tilltagande ömhet i brösten. Igår och idag har jag känt mig trött men så nu ikväll så stack det till sen nästa gång jag var på toaletten så såg jag att det hade kommit lite blod :(

Nu sticker det i trakterna men blodet verkar ha avtagit. Nu återstår det att se om detta var en sk. nidblödning eller ett mycket tidigt missfall eller en vanlig mellanblödning (som jag aldrig brukar ha annars) och att jag inte ens vart gravid. Det sistnämnda tror jag dock inte på.


Kroppen: Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna. Om man får en sådan blödning så kommer den ca 7 dygn efter ägglossningen.
[Familjeliv.se]


Det var ju precis vad den gjorde också, på dagen 7 dagar efter ägglossningen. Men jag vet inte... det känns som om det kanske gått i stöpet allihopa. Jaja det kommer nya tillfällen isåfall. Framtiden får utvisa hur det går.



Av 9manader - 24 februari 2008 11:09



Ja veckan har förflutit och så förmodligen även äl-chanserna.

Det är så konstigt, konstigt och åter konstigt att jag bara måste skriva av mig...


OM - NÄR man nu blir gravid så tar det ju ett par dagar innan det befruktade ägget fäster i livmodern och sen ska hormonhalterna öka och allt det där ni vet innan man kan testa + eller, i tråkiga fall - då.

Hursom så när jag var gravid med sonen så kände jag absolut ingenting. När det började närma sig datumet för mens så hade jag riktiga pms-känningar och jag trodde mensen skulle komam närsom helst... MEN så blev det inte för jag var redan gravid :) (14 dagar efter vårt beslut att "blir det så blir det") Så att vara gravid känns precis likadant som pms, nästan. Ömma bröst, molande "mensvärk", konstig känsla i magen, konstig smak i munnen mm.

Det tyckte jag då. Ok.


Det gick F O R T första gången. Jag är en sån som inte tar någontig för givet och jag trode att det skulle ta mycket längre tid så det vart lite som en chock fast trevlig sådan. Jag är mycket väl medveten om att det inte behöver gå fort nästa gång MEN... jag tror f*n jag är gravid igen!!! Jag känner igen den där känslan som jag inte trodde fanns.


Jag tror inte så för att jag vill att det ska vara så utan för att jag känner igen känslan. Men, det är bara för konstigt att jag redan skulle känna något!

Redan dagen efter det jag utsatte mig för risken om jag säger så;) så kände jag en konstig känsla. En känsla av smärta, ömhet i livmodertrakten. Jag tog för givet att det var ägglossningen, för vi fick till det några dagar innan den enligt min beräkning, men sen har den fortsatt. Hmmmm.....

Vi skulle inte försöka stenhårt, räkna dagar, tvinga oss på osv, utan samma som sist: "blir det så blir det" från och med nu typ... Så vi har inte ens prickat äglossningen än enligt min beräkning, som är mellan fre-mån.

Men nu känner jag känslan av det fortfarande och det har suttit i sedan i onsdags. Ses har jag bara en känsla som jag inte kan förklara av att det är "något" (någon?) i min kropp.

Jag tar verkligen inte ut någonting i förskott för jag är inte sådan, jag blir inte ens besviken om det inte skulle vara så (även om det såklart skulle vara kul) men jag har inte brottom och jag vet att jag kan bli gravid MEN jag skulle bli förvånad om jag inte har rätt.

Sen OM det nu skulle vara så, så är det många långa osäkra veckor innan man kan slappna av så jag coolar ner mig. Jag ska inte testa på ett par veckor iallafall. Vi får väl se vad tiden utvisar, spännande är det ialafall hur det än blir :)




Av 9manader - 20 februari 2008 21:58



Ja nu är mensperioden över och jag inväntar äl-tider :)

(som kommer att infinna sig från nu till helgen någongång *spännande*) Jag hoppas så klart på att det tar sig snabbt, men man ska ju inte räkna allt för mycket med det...

Jag längtar sååå till att vara gravid igen!!!

Av 9manader - 11 februari 2008 16:56



Åhhh vilken härlig dag det har vart idag, jag har riktigt fått vårkänslor faktiskt. Det är ljust ute mycket längre på eftermiddagarna nu. Det är så himla skönt tycker jag:) Nu kan man ta en sväng förbi lekparken på eftermidagen hem från förskolan utan att sitta ensam i en regnigt blöt park i mörkret. Nu kan man slå sig ihop med några vänner med barn och ta med sig fika och vara ute tills middagstid. Riktigt vår & sommarmys.

Något annat som skulle vara riktigt vårmysigt var att få vara gravid igen och ha ett litet pyre växande i magen. Jag riktigt längtar nu och hoppas att jag blir gravid snabbt, jag orkar inte vänta allt för länge;)


IKEA-trippen vart ett riktigt fiasko föresten. Vi han bara in snabbt som tusan och äta lunch, sen var vi tvungna att åka igen för att hinna till nästa anhalt som vi hade bestämt, min pappa. Så det vart varken vinglas eller någonting annat - typiskt! Vi får ta en sväng nästa helg igen - inte mig emot i och för sig;)





Av 9manader - 9 februari 2008 10:24



Ja då har den kommit - mensen :) 

Första gången man blir glad för det - hahaha!!!

Av 9manader - 8 februari 2008 12:50



Typiskt nog så kommer inte mensen bara för att man för en gångsskull vill att den ska komma. Jag känner att den är på G för jag har haft mensvärkskänningar hela veckan, men icke... Kom någongång nu då så att man kan få ställa om räkneverket och börja avla;)

Ovido - Quiz & Flashcards