Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Lägesuppdatering

Av 9manader - 9 november 2008 12:16


Svårt att veta om det verkligen är på riktigt eller inte när det har hållt på lite fram och tillbaka under några dagar!!!


Jag har iallafall "värkar" (eller vad det nu är) med ca 3-10min mellanrum. Vissa håller i sig upp till 1minut medans andra 'bara' ca 30 sek. Blodblandade slemmet fortsätter... Det GÖR mer ont nu men det är ju fortfarande hanterbart även om jag nu måste "andas mig igenom värkarna".


Jag har pratat med förlossningen och det finns plats som det ser ut just nu :) De har sagt att jag bestämmer själv om jag vill komma in eller vänta och jag har ju velat vänta eftersom jag inte ens känner mig säker på att det är på riktigt. De råd de har gett är att jag kan avvakta tills värkarna är mer regelbundna och framförallt håller i sig längre.

Jag kan inte riktigt jämföra med min första igångsatta förlossning heller... Vid det laget var det ju lååååååååååååång tid kvar när det kändes ungefär så här men nu vet man ju inte!?


Vi skulle på farsdagmiddag hos svärföräldrarna kl 13 men det känns ju inte så aktuellt nu;) De har dock vart och hämtat sonen och det känns SKÖNT då jag kännt mig mycket stressad över det under dagen. Det gick nu lugnt till iallafall och jag kan ha ont i fred;)


Nu kan man bra vänta och se vad som händer..........................

*Hoppas ju såklart på resultat* :)


 
 
Ingen bild

Shareen aka sky

9 november 2008 19:41

Oh wow!! så spännande!! ser att du har inte uppdatered sedan dess.. kanske du har lill*n i famnen redan nu :-)

kramizz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 9manader - 2 januari 2009 19:28

  Denna bloggen skapades som min graviditesdagbok nu är den graviditeten över och bebisen är ute - en ny tid har börjat!!! Den tiden tänker jag (av olika anledningar) fortsätta att dokumentera här på ny bloggadress.   VÄLKOMNA över dit nu!!!   ( Kan...

Av 9manader - 2 januari 2009 19:12

  Nu var det länge sen jag skrev igen! Vi har återigen haft lite otur med sjukdomar...   Storebror släpade återigen hem något virus som lillebror åkte på och blev rejält sjuk IGEN :( Dagarna innan julafton märkte jag att Vilmer var lite snuvig men j...

Av 9manader - 18 december 2008 12:46

  Jag är med och tävlar om ett par coola tights från Rockefella på Barnshoppingbloggen !   ...

Av 9manader - 18 december 2008 09:20

  Lillebror som var namnlös i 1månad har nu fått namnet VILMER !!! Fullständigt namn blir ~ Gustav Vilmer Efternamn ~ ...

Av 9manader - 17 december 2008 18:12

  Det var länge sen jag skrev sist! Det har vart ganska mycket med det ena och det andra som har kommit i mellan och sen har det tagit ett tag att återupphämta allt. Storebror släpade hem något virus och blev sjuk och smittade även lilleman som också...

Ovido - Quiz & Flashcards