Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Åter på banan!

Av 9manader - 22 november 2008 15:45


Nästan två veckor har gått sedan lillebror föddes, tiden går snabbt!!!


Nu har vi hunnit landa lite i den 'nya' familjen och allt går bra :)

Jag mår bra efter förlossningen och det gjorde jag nästan direkt. Det gick verkligen snabbare att återhämta sig efter andra gången, både fysisiskt och psykiskt, kanske för att man måste;) Bara efter några dagar kände jag mig bra igen och kunde gå och röra mig som vanligt. Nu har jag bara lite eländig foglossning kvar men som blivit betydligt bättre. Lite 'blueskänningar' hade jag när mjölken rann till men nu känner jag mig mer stabil i humöret.


Lillebror själv mår prima och maten går det ingen nöd på. Precis som storebror är han både stor och hungrig! De första dagarna behövde han få lite extra ersättning i kopp innan mjöklen runnit till men nu finns det gott om mat. Födelsevikten var 4160g och då vi lämnade BB vägde han dryga 3900g och på återbesöket efter tre dagar hade han gått ner ytterligare till 3885g men sen fem dagar senare på BVC:s hembesök vägde han in sig på 4400g!


Annars är han en himlans go' bebis, så sööt och fin på alla sätt. Storebror är stolt som tusan och nu när "chocken" har lagt sig går det riktigt bra (det har det gjort hela tiden!).


Jag känner mig så himla lycklig med dessa två underbara barn

och deras pappa <3


                                           


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 9manader - 2 januari 2009 19:28

  Denna bloggen skapades som min graviditesdagbok nu är den graviditeten över och bebisen är ute - en ny tid har börjat!!! Den tiden tänker jag (av olika anledningar) fortsätta att dokumentera här på ny bloggadress.   VÄLKOMNA över dit nu!!!   ( Kan...

Av 9manader - 2 januari 2009 19:12

  Nu var det länge sen jag skrev igen! Vi har återigen haft lite otur med sjukdomar...   Storebror släpade återigen hem något virus som lillebror åkte på och blev rejält sjuk IGEN :( Dagarna innan julafton märkte jag att Vilmer var lite snuvig men j...

Av 9manader - 18 december 2008 12:46

  Jag är med och tävlar om ett par coola tights från Rockefella på Barnshoppingbloggen !   ...

Av 9manader - 18 december 2008 09:20

  Lillebror som var namnlös i 1månad har nu fått namnet VILMER !!! Fullständigt namn blir ~ Gustav Vilmer Efternamn ~ ...

Av 9manader - 17 december 2008 18:12

  Det var länge sen jag skrev sist! Det har vart ganska mycket med det ena och det andra som har kommit i mellan och sen har det tagit ett tag att återupphämta allt. Storebror släpade hem något virus och blev sjuk och smittade även lilleman som också...

Ovido - Quiz & Flashcards