Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av 9manader - 7 oktober 2008 09:08


Igår var jag inbjuden till min barnmorskemottagning på en repetitonskurs inför förlossningen för omföderskor. Först tänkte jag att "det där kan ju jag nu..." Men sen tänkte jag att det kanske ör bra ändå. Det var det, det fick mig att förstå lite mer att det faktiskt är dags att gå igenom det där snart igen.


Vi var ett gäng andragångsmammor och en förstagångspappa tillsammans med en barnmorska och hennes student. De gick igenom förlossningsförloppet lte snabbt. Flera av mammorna var kejsarsnittade första gången för den vaginala förlossningen är lite ny för dem. Vi andra hade lite olika erfaranheter att bidra med.

Sen fick vi bestämma vad vi ville prata om. Önskemål om tecken inför andra förlossningen, smärtlindring, andningsövningar, barnvaktsbestyr, att få syskon, första mötet var ämnen som vi ville prata om. Sagt och gjort och det var en riktigt trevlig och givande eftermiddag :)


Av 9manader - 7 oktober 2008 08:45


Förlossning - ny kategori i bloggen!!!


Graviditeten har sprungit fram och räkneverket har nu nått vecka 35.

Idag är det 40 dagar kvar till beräknad förlossning +/- 14 dagar om graviditeten ska sluta inom "normal" tid.

Det är dags att börja tänka på och prata om det kommande - förlossningen och tiden efteråt för snart är jag i mååååål!!!!





Ovido - Quiz & Flashcards